Voorzorgsmaatregelen Staka rondom het coronavirus

Op deze pagina houden wij u op de hoogte van de maatregelen die Staka treft rondom het coronavirus

01-02-2022: Corona Update #4: Coronavirus en levertijden

Graag willen wij u attenderen op het volgende: als gevolg van COVID, kunnen onze levertijden afwijken.

Het grillige karakter van zowel het virus als de maatregelen rondom COVID zorgt voor een (steeds grotere) impact op onze bezetting. Daarnaast kampen onze leveranciers, waarvan wij voor diverse onderdelen afhankelijk zijn, met dezelfde uitdagingen. Dit heeft tot gevolg dat onze levertijden kunnen oplopen.

Zoals u van ons gewend bent, bevestigen wij de levertijd bij uw bestelling. Dit verandert niet. Wij blijven ons uiterste best doen om, zo accuraat mogelijke, levertijden te communiceren.

Wij zullen u zoveel mogelijk proactief informeren over eventuele veranderingen in de leverdatum van uw bestelling. Echter, door het acute karakter van een COVID besmetting, kunnen wij dit niet altijd garanderen. Bij een eventuele vertraging vanuit leveranciers, zullen wij zoeken naar mogelijkheden om u een alternatief voor te leggen.

Heeft u een project met een cruciale leverdatum of vragen over deze maatregelen, neemt u dan contact op met uw contactpersoon bij Staka of stuurt u een e-mail naar: info@staka.com

Hartelijk dank voor uw begrip.

 

23-04-2020: Corona update #3

Verbetering levertijden: dankzij deze preventieve maatregelen heeft Staka de continuïteit kunnen waarborgen. Wel had de veranderde werkwijze een lagere bezetting tot gevolg. Hierdoor had Staka een verminderde productiecapaciteit en liepen onze levertijden op.

Wij zijn blij u te mogen mededelen dat we op dit moment een betere bezetting hebben. Ondanks het feit dat we nog steeds wel een wat langere levertijd hanteren dan u van ons gewent bent, betekent dit dat de productiecapaciteit is opgeschroefd en wij dus ook hard gaan werken aan de verbetering van de levertijden.

Bestellingen: wellicht ten overvloede, wijzen wij u er graag nog even op dat er geen veranderingen zijn met betrekking tot het bestelproces. Bestellingen kunnen nog altijd via de reguliere weg geplaatst worden. U ontvangt direct de actuele levertijd bij uw bestelbevestiging.

Telefonische bereikbaarheid: in verband met de verminderde telefonische bereikbaarheid, willen we u er nogmaals aan herinneren om, niet dringende vragen, zo veel mogelijk te mailen naar uw contactpersoon of naar: info@staka.com.

Online offerte: heeft u snel een prijsopgaaf nodig? Maak dan gebruik van onze online configurator en u heeft binnen een paar minuten een passende offerte in uw mailbox.

 

16-03-2020: Corona update #2

Eerder hebben wij u geïnformeerd over de maatregelen welke Staka heeft getroffen ter preventie van verspreiding van het coronavirus. Naast, onder andere, het stimuleren van thuiswerken voor het kantoorpersoneel hebben wij gespreide werktijden en pauzes doorgevoerd voor ons productiepersoneel.

Langere levertijden: het preventief thuisblijven lijdt nu tot een lagere bezetting, dit betekent dat wij momenteel een verminderde productiecapaciteit hebben.

Hierdoor hanteren wij momenteel een langere levertijd dan u van ons gewend bent. Graag vragen wij hiervoor uw begrip. Uiteraard doen wij er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te kunnen leveren. 

Vertraging levertijd huidige bestellingen: het ook kan voorkomen, dat er een vertraging zal optreden in de levertijd van uw lopende bestelling. Wij zullen er alles aan doen deze vertraging tot een minimum te beperken. Heeft u een project met een cruciale leverdatum, neem dan contact op met ons. 

Telefonische bereikbaarheid: ook op ons kantoor hebben wij te maken met een mindere bezetting en kan het dus voorkomen dat wij telefonisch minder goed bereikbaar zijn. Wij willen u daarom verzoeken om, niet dringende vragen, te mailen naar uw contactpersoon of naar: info@staka.com. Zo kunnen onze medewerkers die momenteel thuis werken, ook op uw vragen reageren

 

10-03-2020: Corona update #1

Graag willen wij u op de hoogte stellen van de maatregelen welke Staka heeft getroffen rondom het coronavirus.

Allereerst heeft Staka hierbij uiteraard de richtlijnen van het RIVM opgevolgd en binnen het bedrijf voldoende maatregelen getroffen om besmetting te voorkomen.

Staka probeert het risico voor zowel onze medewerkers als voor onze klanten en leveranciers, tot een minimum beperken en tevens continuïteit van onze bedrijfsvoering te kunnen blijven waarborgen. 

Daarom zal Staka, met onmiddellijke ingang, een aantal additionele preventieve maatregelen instellen:

  • Staka zal dit jaar niet aanwezig zijn op de Aqua Nederland Vakbeurs welke op 17, 18 & 19 maart aanstaande, zal plaatsvinden in de Evenementenhal, te Gorinchem.
  • Onze medewerkers zullen voorlopig geen klantbezoeken verrichten. Daar waar mogelijk, zullen bestaande bezoekafspraken worden omgezet in telefonische afspraken. Indien dit voor u van toepassing is, zal uw contactpersoon bij Staka hierover contact met u opnemen.
  • Staka zal voorlopig ook geen bezoek van klanten en leveranciers op haar locatie ontvangen. Het afleveren van goederen zal wel volgens de normale manier gecontinueerd worden.
  • Voor onze productiemedewerkers zullen gespreide werktijden ingevoerd worden. Ook zullen zij volgens een roulatieschema pauzeren om het onderlinge contact en hiermee het risico op een eventuele besmetting, zo veel mogelijk te beperken. 
  • Ons kantoor personeel zal, daar waar mogelijk en volgens een roulatieschema, zo veel mogelijk thuis werken. Dit kan er wellicht voor zorgen dat wij tijdelijk (telefonisch) wat minder goed bereikbaar zijn. Graag vragen wij uw begrip hiervoor. 

Bovenstaande maatregelen zijn door Staka preventief ingesteld. Er is binnen ons bedrijf geen besmetting met het coronavirus bekend. 

Mocht u vragen hebben over deze maatregelen, neemt u dan contact op met uw contactpersoon bij Staka of stuurt u een e-mail naar: info@staka.com

Wij danken u voor uw begrip!