Rail

Nederland heeft het drukst bereden spoornet van Europa. Per jaar worden er ruim 3,3 miljoen treinritten gemaakt over 7.028 kilometer spoor met 7.172 wissels en 11.843 seinen.

Nadat in 1938 de N.V. Nederlandse Spoorwegen werd opgericht verviel bijna alle spoorweginfrastructuur van haar diverse voorgangers aan de Nederlandse Spoorwegen. De NS werd eigenaar en beheerder van bijna het volledige spoorwegnet van Nederland. Vanaf de jaren zeventig werd er geïnvesteerd in uitbreiding van het spoorwegnet. Er kwamen diverse spoorverdubbelingen, nieuwe stations, elektrificatie van regionale spoorlijnen, vrije kruisingen, fly-overs, spoortunnels en een flinke reductie van overwegen door aanleg van ongelijkvloerse kruisingen. Verder werden er veel vernieuwingen uitgevoerd met nieuwe seinen, wissels en technische installaties. 

Waarom Staka schakelkasten?

Om het gehele railnetwerk goed en betrouwbaar te laten functioneren worden er diverse typen buitenopstellingkasten geplaatst voor verschillende doeleinden waaronder (tractie)voeding, wisselsturing- en verwarming, beveiliging en signalering. Staka produceert de behuizingen van het railnetwerk in roestvast staal, waarin deze systemen veilig en vlekkeloos kunnen blijven functioneren.

 

Referenties

secundaire-aansluitkast-prorai_schakelkast.jpg

Secundaire Aansluitkast Prorail

infra2.jpg

Inbraakwerende RVS schakelkasten t.b.v. transportsysteem in Baltisch gebied

wandkast1442317686_575452764.jpg

Wandkast voor Duitse spoorwegen